fredag 23 mars 2012

Ikväll är det premiär!

Ja! Ikväll är det premiär för The Hunger Games på bio och jag ska självklart dit. Det har varit min morot genom den sex timmar långa salstentan som jag skrev igår.

Nu hoppas jag bara att filmen håller för mina förväntningar, som inte är skyhöga men ändå vill se en bra filmatisering av boken, om än inte nödvändigtvis perfekt.

Nu är det sannerligen nedräkning inför kvällen...



Tidigare inlägg om Hungerspelen:
Om filmen har jag skrivit här, här, här och här!
Om böckerna har jag skrivit här, här, här, här, här och här!

6 kommentarer:

  1. Oh, den ska vi se imorgon kväll :D

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det gick bra på tentan och att filmen är bra! :) Själv har jag inte läst böckerna och känner därför inget jättesug inför filmen. Får se om jag kan hålla mig. Skådisen som spelar Katniss är i alla fall väldigt bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Nej det kan jag förstå, men både boken och filmen är värda att läsa/se tycker jag ;) Om inte annat kan du ju se filmen när den släpps på dvd och se om det överhuvudtaget känns spännande ;) Ja, Jennifer Lawrence är ju riktigt duktig, gillade henne i Winters bone och tyckte att hon spelade Katniss riktigt bra också!

      Radera
  3. Jag såg filmen förra veckan! Givetvis var den inte bättre än boken, men jag tyckte väldigt mycket om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, tyckte att det var en bra filmatisering av boken ändå :)

      Radera