onsdag 5 november 2014

Det är mycket nu..

Just nu är det väldigt mycket som far runt i huvudet. Jag började på ett nytt jobb i måndags och det är en massa information som ska in. Sådant där far ju runt en del även på kvällarna när man är ledig eftersom hjärnan liksom fortsätter att bearbeta allt nytt även efter jobbet. Bara alla namn på mina nya kollegor är ett himla virr varr.

Allt känns väldigt spännande och roligt men jag saknar min gamla kollegor väldigt mycket. Men det känns samtidigt skönt att slippa pendla till grannstaden varje dag, eftersom det tar så fruktansvärt mycket tid och energi att sitta så mycket i bilen. Jag tror att jag kanske saknar min gamla arbetsplats lite också eftersom det ju är lite lättare att bara jobba på med något man redan kan och där man vet hur allting är, jämfört med att hamna på ruta ett igen och ha så mycket nytt att förstå och lära sig.

Men efter ungefär två veckor på en ny arbetsplats brukar jag börja få mer koll på läget och sluta vara så trött på kvällarna. Så efter nästa vecka kommer nog en hel del börja kännas som vardag. Just nu finns det inte så mycket energi och ro att läsa men förhoppningsvis blir det snart bättre på den punkten också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar