måndag 4 juni 2012

Sommarens läslista

Nu är maj slut och jag ser fram emot en massa läsning i sommar därför drar jag till med 50st böcker på Sommarens läslista som sträcker sig över månaderna juni, juli och augusti. Jag kanske inte hinner med alla men jag ska försöka! Det är massor av dessa som jag är helt galet sugen på att läsa så jag vet knappt vart jag ska börja nu!

1. Geralds lek, av Stephen King
2. Häxguldet, av Maj Bylock
3. Häxkatten, av Maj Bylock
4. Häxbrygden, av Maj Bylock
5. Häxdoktorn, av Maj Bylock
6. Tigerkvinnan, av Katerina Janouch
7. Syskonmakaren, av Lisa Jewell
8. Om det ändå vore sant, av Marc Levy
9. Havsmannen, av Carl-Johan Vallgren
10. Kvinnor och äppelträd, av Moa Martinson
11. Millie, av Catherine Cookson
12. Kristin Lavransdotter, av Sigrid Undset
13. Det borde finnas regler, av Lina Arvidsson
14. Alla dessa små bevis på vår vänskap, av Bronwyn Donaghy
15. Näckrosdammen, av Annika Thor
16. Havets djup, av Annika Thor
17. Öppet hav, av Annika Thor
18. Lilla hjärtat, av Sophie Hannah
19. Sommarsystrar, av Judy Blume
20. Häxa, av Celia Rees
21. Nästa sak på min lista, av Jill Smolinski
22. En fråga om heder, Unni Wikan
23. Min syster månen, av Sue Harrison
24. George, Carrie, Dexter, av Johan Åkesson
25. Livets fest, av Moa Martinson
26. Jag skulle aldrig ljuga för dig, av Moa Herngren
27. När lammen tystnar, av Thomas Harris
28. Den sista konkubinen, av Lesley Downer
29. Katitzi och Lumpnicke, av Katarina Taikon
30. Katitzi i skolan, av Katarina Taikon
31. Katitzi Z-1234, av Katarina Taikon
32. Katitzi barnbruden, av Katarina Taikon
33. Katitzi på flykt, av Katarina Taikon
34. Katitzi i Gamla stan, av Katarina Taikon
35. Katitzi uppbrott, av Katarina Taikon
36. Mor gifter sig, av Moa Martinson
37. Det blödande hjärtat, av Andrew Taylor
38. Väster om månen, av Barbara Bickmore
39. Jag överlevde, av Mietek Grocher
40. I hennes skor, av Jennifer Weiner
41. Voodoo, av Lynda La Plante
42. Kyrkbröllop, av Moa Martinson
43. Hästarnas dal, av Jean M. Auel
44. Gycklarens dotter, av Catherine Cookson
45. Greven av Monte Cristo, av Alexandre Dumas
46. Eld, av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
47. Sms från Soppero, av Ann-Helén Laestadius
48. Kampen om järntronen, av George R R Martin
49. Kungens rosor, av Moa Martinson
50. Delirium, av Lauren Oliver

4 kommentarer:

  1. Nu har jag påbörjat Kvinnor och äppelträd och den gör mig så arg! Den är underbart fin men gör mig kokande ilsken över misären, orättvisan. Nog tur att den "bara" är lite mer än tvåhundra sidor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också börjat med den och visst blir man arg! Det finns väldigt många orättvisor och Martinson visar dem så tydligt.

      Radera
  2. Syskonmakaren är riktigt bra faktiskt. Men bäst(enligt mig) på den här listan är Delirium. *suckar längtansfullt* :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra, har inte läst någon av dem så det ska bli spännande! :)

      Radera