onsdag 20 juni 2012

Red riding hood

Jag såg nyligen filmen Red riding hood med Amanda Seyfried och mina förväntningar var inte så höga då jag hört ganska skarp kritik om den tidigare. Men jag gillade den riktigt mycket! Tyckte att det var riktigt mysigt att göra ett besök till skogen och se rödluvans illröda kappa.


Jag gillade hur många referenser de ändå gjorde till sagan på olika sätt. Älskade att sagan verkligen var närvarande hela tiden även om tolkningen i övrigt var väldigt fri.

Nu blev jag hursomhelst väldigt sugen på att läsa om sagan så vid första bästa tillfälle ska jag nog läsa om rödluvans väg genom skogen till mormor.

2 kommentarer:

  1. Jag gillade också filmen men hade nog förväntat mig betydligt mer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade förväntat mig så lite så jag blev glatt överraskad ;)

      Radera