onsdag 6 juni 2012

Månadens många boktips!

PS: Jag älskar dig, av Cecelia Ahern som recenserades av Monika på bloggen Bokföring enligt Monika. Jag har tänkt läsa denna bok ett tag men nu ska jag göra slag i saken, för den verkar bra och här fick den dessutom nästan högsta betyg!


Odjuret, av Roslund och Hellström som recenserades av Linnea på bloggen Bokblomma. Av handlingen att döma lät den lik Grishams Juryn och det vore ju intressant att läsa om en liknande diskussion kring moral och rätt och fel fast i ett svenskt perspektiv.


Innan jag somnar, av S J Watson som recenserades av Malin på Malins bokblogg. Den här boken lät ju så ruskigt spännande så jag kände att jag bara måste läsa den - snart!



På spaning med Hedvig: Frihet, jämlikhet och orakade ben av Hedvig Ljungar som recenserades Linda på Enligt O. Det här låter verkligen som en bok för mig, den verkar väldigt inspirerande och tankeväckande!


Flickan under jorden, av Elly Griffiths som recenserades av Malin på Nilmas Bokhylla. Jag fastnade direkt vid beskrivningen så fort jag läste "professor i arkeologi"! Som gammal arkeolog-student så kan jag ju inte annat än att skriva upp denna på att-läsa-listan. Den låter dessutom som en deckare som jag kan stå ut med, med tanke på ämne och bokens längd.

4 kommentarer:

  1. Innan jag somnar är jag också rejält sugen på. Den verkar så där lagom otäck :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut! Ska bli spännande att läsa den, får se om man kan få tag på den på biblioteket kanske :)

      Radera
  2. Åh, har du också läst arkeologi?! Jag med! :-) I Lund. Jag har läst både arkeologi och osteologi och har en examen som jag aldrig använt...

    Kanske jag också skulle läsa sistnämnda bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Arkeologi är ett sådant spännande ämne! Osteologi låter också väldigt intressant, det är så fascinerande hur mycket man kan få veta om vår historia genom osteologi!

      Radera