onsdag 2 maj 2012

Månadens många boktips!

Den här månaden har det varit lite blandade boktips bland alla bokbloggare vars bloggar jag följer, mycket deckare har jag nog upplevt som, men det är å andra sidan en ganska återkommande genre. Jag har i alla fall främst fastnat för dessa fyra böcker den här månaden och dessa har därför landat rakt in i min läslista för sommaren!
Titeln utgör länken till själva recensionen.

Havsmannen, av Carl-Johan Vallgren som recenserades på Böcker, böcker, böcker... och ges mycket gott betyg. Det verkar vara en bok som man engagerar sig i, vilket jag tycker låter spännande!

Syskonmakaren, av Lisa Jewell som recenserades på Enligt O och verkar enligt beskrivningen vara precis en sådan bok som brukar falla mig i smaken.

Det borde finnas regler, av Lina Arvidsson som recenserades av Sofia på Bokmilaskogen. Har hört mycket gott om denna bok innan men efter att ha läst denna recension kände jag att nu finns det liksom inget val längre - jag måste läsa den här boken!

Jag skulle aldrig ljuga för dig, av Moa Herngren som recenserades på bloggen BokMamma. Det låter verkligen som en bok som engagerar och jag tyckte det lät spännande att boken väcker så starka känslor.

Tack för alla era fina tips!

2 kommentarer:

  1. "Havsmannen" är jag också sugen på, men än är kön på bibblan lång, så till sommaren blir nog lagom att försöka få tag i den. :P Jag läste helt nyligen Vallgrens "Den oändliga kärlekens historia" och den var också väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då, då är det nog bäst att man passar på att reservera den då kanske :) Kanske ska kolla upp Den oändliga kärlekens historia också!

      Radera