torsdag 19 april 2012

Ny bok med Gardell i höst!

Äntligen släpper Jonas Gardell nytt! Så himla härligt att äntligen få läsa mer av denna underbara författare!

DN skrev i början av veckan att den nya boken kommer nu i höst, medan dess två uppföljare släpps våren respektive hösten 2013. Böckerna kommer att handla om aids i Stockholm under 80-talet. Verket heter Torka aldrig tårar utan handskar och den första delen som jag med spänning väntar på nu heter Kärleken och de nästkommande böckerna Sjukdomen och Döden.

På bokus beskrivs boken såhär:
"Torka aldrig tårar utan handskar är en engagerad, passionerad och förtvivlad skildring av 80-talets Stockholm, om människor som för första gången i historien börjat gripa efter sin frihet och om en sjukdom som bryter ut och hotar att döda alla."
 Så spännande! Jag tycker att det verkar vara en riktigt bra bok som följer Gardells vanliga stil. Titeln känns perfekt. Herrejösses vad långt det känns till hösten?!

1 kommentar:

  1. Jag har nog faktiskt aldrig läst något av honom men kanske borde göra det då..

    SV: Mja, sådär får jag väl säga. Det finns vissa saker som jag tyckte var kasst att de inte hade med men boken är bättre än filmen i alla fall, åtminstone enligt mig ;)

    SvaraRadera