fredag 20 april 2012

Böcker på H i bokhyllan!


Här ett par böcker som börjar på H i min bokhylla; Häxkonster och kärleksknep, Hittebarnet, Hästarnas dal, Hatets barn och Häxorna i Eastwick.

Häxkonster och kärleksknep - Detta var en av böckerna som jag köpte på bokrean men jag har inte läst den än, men tänkte att det kanske blir av i sommar när man är lite mer ledig. Den verkar dock spännande, brukar tycka om Ebbe Schöns sätt att skriva också, så det bådar gott.

Hittebarnet - Den tredje boken om barnmorskan Cecilia. Jag tyckte att denna var bättre än den andra boken och ungefär lika bra som den första. Så lättlästa böcker som är så himla sköna att läsa när man är lite trött och seg.

Hästarnas dal - Denna har jag inte läst än. Har inte läst serien tidigare och läste Grottbjörnens folk för första gången för ett par månader sedan, men tyckte att den var rätt bra så tänkte fortsätta igenom serien och passade därför på att köpa denna för en tia på Myrorna.

Hatets barn - En av mina absoluta favoritböcker. Jag vet inte riktigt vad det är som gör det, men kanske är det en blandning av den engelska landsbygden, karaktärerna, ämnet och ja.. jag vet inte men något är det som gör att jag kan läsa om den här boken hur många gånger som helst.

Häxorna i Eastwick - Herrejösses vilken besvikelse denna bok var! Jag har sett filmen flera gånger innan och tycker att den är rätt charmig, men boken var ju verkligen inte alls samma story. Karaktärerna var inte heller samma. Dessutom hade den ett helt annat fokus än vad filmen hade. Nej, detta var inget för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar