tisdag 24 april 2012

En ö i havet - se eller vänta?

Boken med framsida från serien
Förra året läste jag En ö i havet (recension här) som är den första boken om systrarna Nelli och Steffi, som är skrivna av Annika Thor. Tanken var att jag skulle läsa resten av serien också, men det har inte blivit av.
Jag kommer ihåg att dessa böcker var ganska omtalade när jag var mindre och att alla också såg serien. Jag läste varken böckerna eller såg serien men nu har jag ju tänkt göra det. Upptäckte dock nyligen att serien finns på youtube, och frågan är ju då om jag ska se den nu eller vänta tills jag har läst ut alla böcker? Det känns ju galet lockande att se den nu men det kanske förstör spänningen i böckerna?

Jag tror att jag ser serien fram tills dess att första boken slutar i alla fall och så får jag hållas på sträckbänken sedan, tills jag läst resten av böckerna!
TV-serien (bild härifrån)

4 kommentarer:

  1. Läs böckerna först, eller i alla fall den första boken! De är så mycket bättre än serien! Älskade dem när jag var liten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg de första avsnitten, fram till dess att första boken slutar så att säga (eftersom att jag läst i alla fall den första boken). Ja det känns som att många läste de här böckerna när jag var liten, men av någon anledning var jag förmodligen för nersnöad i Anne på Grönkulla, Sagan om Ringen osv just då ;)

      Radera
  2. Böckerna är väldigt bra.. Jag skulle nog ha prioriterat dem. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tar det pö om pö, läser först ser sen ;)

      Radera