måndag 2 oktober 2017

Här har ni mig igen

Jag tänkte försöka ta mig lite tid till bloggen igen. Vi får se hur det går. Men det kommer nog se lite annorlunda ut. Jag kommer inte att räkna antalet lästa böcker och jag kommer inte ha månadsrapporteringar. Tidigare gillade jag att hålla den kollen på läsandet men nu känns det mest stressande och även lite som tråkiga inlägg. Jag läser själv sällan andras inlägg om vilka böcker de läst den här månaden och har mest skrivit dessa inlägg själv för att hålla koll på mitt eget läsande.

Förändringar sedan sist? Jag läser mindre, hinner inte alls läsa lika mycket för min tid går mest åt till att vara med min fina dotter. Och med detta följer också en helt annan typ av läsning och just nu är det mest pekböcker och med lite enklare texter. Det finns mycket att tycka till om här!

Min tanke är också att jag med att börja blogga igen kan försöka ta mig lite mer tid till att läsa. För läsandet är en viktig del av mig. Att läsa och få sjunka in i andra världar är något jag saknar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar