måndag 23 maj 2011

50st böcker jag vill läsa i sommar!

De böcker jag skulle vilja hinna med att läsa i sommar är:
(de fetstilta är jag extra sugen på)


1. Bröderna Lejonhjärta, av Astrid Lindgren

2. I hennes skor, av Jennifer Weiner

3. Fatta eld, av Suzanne Collins

4. Bli vän med kroppen och maten, av Camilla Porsman

5. De kallade mig Ise, av Madeleine Krell

6. Som jag vill vara, av Katarina von Bredow

7. Morden i Badgers drift, av Caroline Graham

8. Underbart, av Karina Ericsson Wärn

9. Aprilhäxan, av Majgull Axelsson

10. Män kan inte våldtas, av Märta Tikkanen

11. En fråga om heder, av Unni Wikan

12. Ronja Rövardotter, av Astrid Lindgren

13. Innan jag dör, av Jenny Downham

14. Lycksökare, av Lesley Lokko

15. Säg det inte till någon, av Kathy O´Bierne

16. Trasig, av Shy Keenan

17. Vilsen längtan hem, av Melissa Delir

18. Vad mina ögon har sett, av Magda Eggens och Rose Lagercrantz

19. Allt för min syster, av Jodi Picoult

20. Om Jesus, av Jonas Gardell

21. En brors berättelse, av Richard Pelzer

22. Min stora kärlek, av Sarah Dunn

23. Glöm att ni har en dotter, av Sandra Gregory

24. Mio min Mio, av Astrid Lindgren

25. Trasig ängel, av Bente Bratlund

26. Högläsaren, av Bernhard Schlink

27. Det jag inte säger, av Katja Timgren

28. Revolt, av Suzanne Collins

29. Ätstörningarnas hemliga språk, av Peggy Claude-Pierre

30. Decembergatans hungriga andar, av Ulrika Lidbo

31. Det fattas en tärning, av Johanna Thydell

32. Madicken, av Astrid Lindgren

33. Katitzi, av Katarina Taikon

34. P.S. Jag älskar dig!, av Cecelia Ahern

35. Cirkeln, av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

36. Räcker det om jag älskar dig?, av Katarina von Bredow

37. Den försvunne prinsen, av Deborah Cadbury

38. Nästa sak på min lista, Jill Smolinski

39. Britt-Mari lättar sitt hjärta, av Astrid Lindgren

40 Tusen gånger starkare, av Christina Herrström

41. Min bror vinden, av Sue Harrison

42. Nej tack, jag åt nyss!, av Anna-Lena Brundin och Maria Nyström

43. Allrakäraste syster, av Astrid Lindgren

44. Imorgon när kriget kom, av John Marsden

45. Kort kjol, av Christina Wahldén

46. Det är så logiskt att alla fattar utom du, av Lisa Bjärbo

47. Flickan och skulden, av Katarina Wennstam

48. Marley och jag, av John Grogan

49. 13 skäl varför, av Jay Asher

50. Enligt Maria Magdalena, av Marianne Fredriksson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar