torsdag 10 mars 2016

Ny bok om Cecilia Lund i sommar!

I sommar släpps ytterligare en bok om barnmorskan Cecilia Lund av Katerina Janouch. Den nionde delen i serien heter Skugghäxan och på Piratförlagets hemsida beskrivs handlingen såhär:

"Cecilia befinner sig i Paris. Hon upplever ett erotiskt äventyr och får även tillfälle att träffa eldsjälar i fråga om naturliga förlossningar. På planet hem nås hon av nyheten att dottern Gretas bästa vän – en flicka vars familjeförhållanden är allt annat än enkla – har försvunnit.

Cecilia slungas in i arbetet på förlossningen och familjens livsbekymmer. Sökandet efter den försvunna flickan intensifieras och Cecilia kan inte låta bli att engagera sig. Snart kryper det fram att Greta kan ha med försvinnandet att göra – vad är det hon döljer?"

Jag tycker faktiskt att serien har tappat lite i de senaste böckerna men samtidigt vet jag ju att jag kommer att läsa vidare. Man vill ju veta vad som händer i Cecilias liv och hur hennes relationer utvecklas. Hittills tycker jag att alla böckerna har varit riktigt skön läsning, avkopplande utan några krav med mycket vardagsrealism vilket jag gillar!

Jag har tidigare recenserat alla böcker i serien här på bloggen, förutom Modershjärtat som tydligen fallit bort av någon anledning även om jag läst den. Här är i alla fall de tidigare recensionerna:
Bedragen, Systerskap, Hittebarnet, Tigerkvinnan, Nattsländan, Blodssystrar, Barfotaflickan.

Den nya boken, Skugghäxan, kommer 15 juni!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar