måndag 4 februari 2013

Uppdatering i Anna Karenina-land!


Jag har nu kommit fram till sida 304 och jag gillar den fortfarande! Det börjar hända lite mer nu och förhållandet mellan Anna och Vronskij har börjat växa fram. Jag gillar också att följa Kitty, som dock i den här delen som lästes förra veckan främst varit sjuk av hjärtesorg. Dessvärre måste jag säga att det blir lite segt när Levin kommer in i bilden, då hans partier av boken hittills är ganska tråkiga och det känns som att en stor del av allt vi får veta om hans vardag är irrelevant för storyn i stort. Men ja, de delarna kanske tar sig med tiden.

Jag måste också säga att jag stör mig lite på killen som ska spela Vronskij i filmen som kommer snart. Han är säkert jätteduktig men det utseende man givit honom men blont hår och mustasch är inte alls min syn på Vronskij. Han är inte Vronskij för mig ett endaste litet dugg. Hans utseende överensstämmer inte alls med hur jag har tänkt mig Vronskij när jag läst. Blond med mustasch? Nej, det känns helt fel.
Aaron Taylor-Johnson som Vronskij känns inte alls rätt?

Jag tänker mig mer en ung Hugh Jackman-typ. Det är mycket närmare så som jag har sett Vronskij framför mig. Möjligen lite yngre än just på den här bilden nedan, men samma typ av frisyr, lite mörkhårig och med ganska markerade ansiktsdrag.
Hugh Jackman som Vronskij? Ja, mer något sånt ja!
Nu har jag i alla fall kommit fram till del tre av Anna Karenina och som sagt, vissa segare partier, men fortfarande en mycket bra bok!

2 kommentarer:

  1. Är ju så himla sugen på att läsa den här (och inte blir det bättre av att titta in här ;) ) Vet bara inte hur jag ska få in den bland allt annat som väntar... Lyxproblem antar jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det brukar vara ett återkommande problem, hur man ska hinna med att läsa allting man vill läsa :) Men Anna Karenina är faktiskt förvånansvärt lättläst så den går relativt lätt att läsa trots längden :)

      Radera