tisdag 12 april 2016

Se om En ö i havet!

Upptäckte ju nyligen att filmatiseringen av de första böckerna om Katitzi går att se på youtube. Jag insåg nu att även En ö i havet återigen går att se där! En ö i havet är en riktigt bra filmatisering av böckerna om de judiska systrarna Steffi och Nelli av Annika Thor. Jag saknar faktiskt de här böckerna i bokhyllan och borde kanske införskaffa dem? De är alla fyra riktigt bra och läsvärda, såväl för målgruppen ungdomar som för vuxna läsare. Jag gillar att böckerna inte väjer för det hemska utan ger en realistisk bild av situationen i Sverige och Europa under och efter andra världskriget. Filmatiseringen i form av serien som nu går att se på youtube är också mycket välgjord!


Mina recensioner av böckerna hittar ni här:
En ö i havet
Näckrosdammen
Havets djup
Öppet hav

Här kan ni se första delen i serien:




2 kommentarer:

  1. Köpte faktiskt hem den på DVD gillade den så mycket när jag var yngre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt, riktigt bra :) Kanske också borde köpa den faktiskt.

      Radera