torsdag 28 april 2016

Lila böcker i bokhyllan!



För flera år sedan började jag göra en genomgång av bokhyllan utefter färger. Sedan stannade det av någon anledning av. Tänkte göra klart och här kommer därför lila som var näst på tur. Några av de böcker med lila omslag i min bokhylla är Gamla synder, Morden i Badgers Drift, Revolt, Du gamla du fria, Ladies och Om det ändå vore sant.

Gamla synder - En klassisk brittisk deckare i sann mysa-i-läsfåtöljen-anda. Det var länge sedan jag läste den här men jag har för mig att jag gillade den. Turligt nog när man bloggar så finns det ibland gamla recensioner man inte alls mindes att man skrivit - här är en kort recension på den här boken. Tydligen stämde min känsla - jag gillade den.

Morden i Badgers Drift - Jag trodde att jag missat att läsa den här men ser i ett äldre inlägg här att jag tydligen visst läst den. Minns den inte. Kanske borde läsa den igen?

Revolt - Sista delen i Hungerspelstrilogin. Funderar på om det är värt att införskaffa en snyggare utgåva av den här trilogin? Recension finns att läsa här.

Du gamla, du fria - En av de böcker om Annika Bengtzon som jag tycker bättre om. Vissa av dem tycker jag kan kännas lite slätstrukna men den här gillar jag. Den sticker ut lite från de andra böckerna i serien. Läs min recension här.

Ladies - När jag ser den här boken känner jag mig som ett frågetecken. Jag vet att jag har läst den men jag minns verkligen ingenting av den. Var den bra? Dålig? Hatade jag den kanske rent utav? Kanske dags för en omläsning?

Om det ändå vore sant - Det här är boken bakom filmen Just like heaven med Reese Witherspoon och Mark Ruffalo. Jag har för mig att den här boken inte alls föll mig i smaken. Det var ett tag sedan jag läste den men har för mig att jag tyckte att den var lite seg och småtråkig. Det här kanske är ett objekt för min utrensning i bokhyllan?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar