onsdag 21 september 2011

Försöker dra ut på Niceville

Läser just nu Niceville som är Höstens bok hos Beasbokhylla. Började läsa den förra veckan, hade inte gjort mig några större förväntningar även om hyllningarna har haglat över boken. Så jag började läsa utan några föreställningar om boken, handlingen eller mitt eventuella intresse för den - och blev fast vid första sidan! Kanske första meningarna?
Gudars vad bra den är! Jag bara älskar varenda liten del av den!

Har inte ens kommit halvvägs än, vilket är lite ovanligt för mig, när jag fastnar så för en bok. Men det här är en sådan där bok som det finns väldigt få av, en bok som är så bra att du aldrig vill lägga den ifrån dig, men som du slutar läsa i alla fall bara för att den ska räcka lite längre. Det är en riktigt bra bok det! Vet inte när jag senast stötte på en bok av denna klass. Är lite smålycklig bara för att den finns på mitt sängbord och att det är ganska mycket kvar av den.
Niceville tycks vara höstens bästa bok än så länge!

2 kommentarer:

  1. Jag gillade också Niceville, även om den har kopierat ganska mycket från klassikern "Dödssynden". Och om bara några veckor har filmen premiär i Sverige! :-)

    SvaraRadera
  2. Har faktiskt inte läst "Dödssynden", men får nog allt ta att göra det och se om jag instämmer :) Ja! Jag är riktigt sugen på att se filmen faktiskt :)

    SvaraRadera