tisdag 31 mars 2009

Vampyrer och vårsol

Ja... inte tillsammans alltså. Vampyrerna tittar fram på min tv från en dokumentär på svt just nu. Väldigt intressant må jag säga. Vampyrer har inte alltid fascinerat mig även om jag älskade En vampyrs bekännelse när jag var liten men nu på senare tid tycks de ju poppa upp både här och var och även jag har fastnat lite för dem.

Idag sken solen - för att komma till det andra ämnet - och oj så härligt det var! Det går inte att förklara riktigt hur det luktar men det luktar vår ute! Och då vet man att det är nära till sommaren. När jag gick av bussen idag så droppade små regndroppar på mig och jag blev sådär sprudlande glad för att det inte var snö. Även fast jag hatar våren så riktigt spritter det i mig just nu.


Det är sol ute och vampyrer inne. Och Anne på Grönkulla väntandes - rätt bra ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar