onsdag 18 mars 2009

Hatar våren - älskar solen

Äntligen skiner solen på oss! Helt underbart att vakna och känna solen värma upp fötterna som lyckats leta sig ut ur högen av täcken samtidigt som man drar en suck av välbehag över att vara ledig under dagen. Tack till den underbara solen och våren!

Varför tackar jag våren? Jag hatar våren! Jag har alltid hatat våren. Folk tittar snett och undrande när jag säger att jag tycker bättre om hösten än våren. Vart är männen med de vita rockarna frågar de sig medan jag försöker förklara att våren endast är en utdragen plåga.

Våren är fin nu, just precis nu är den fin. Precis när första solen kommer, när de allra första blommorna kommer upp och när allt väcks till liv igen. Efter det är våren ett mörker. Inte bokstavligt men rent psykiskt. Mars är årets värsta månad. Fruktansvärt långtråkig och det händer ingenting och folk är sjuka hit och dit. Och hela våren är lite likadan. För alla blir helt galna så fort solen kommer och tror att man kan gå i kortärmat. Och så blir allt galet folk sjukt. Och så är alla sjuka och kan inte njuta av solen ändå. Alternativt så kommer inte solen och halva våren består av gammal vinter som vägrar släppa taget (det är inte vinter heller, det är slask och grått). Nej, våren är då inte mycket att hurra för. Våren är bara en väldigt seg start inför sommaren som är värdig kärlek i massor. Våren är det inte.

Men nog klagat på våren, för den för ju ändå med sig solen och solen gillar jag absolut! Således har det smittat av sig på bloggen och den ser lite ljusare ut nu än tidigare då jag hade lite mer mörkrött tema, nu blir det gult!

Hoppas att ni andra också har varit ute och njutit av solens sköna strålar idag. Jag håller tummar och tår för att solen ska titta fram imorgon också för då har jag en inplanerad promenad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar