måndag 23 februari 2009

Att handla eller att icke handla på bokrean..

.. det är frågan!

Nu är det så att jag borde inte köpa något mer nu, ekonomin är inte på topp och med kommande resor och jag vet inte allt så borde jag sluta köpa saker. Och det ska jag nog allt göra också - köpstopp helt enkelt. Så bokrean får vi nog vinka av vid tågstationen.

Dessutom känns det inte riktigt som att årets bokrea var någon wow-faktor på. Istället vandrade jag i trevligt sällskap till Myrorna, och självfallet hittade jag alldeles för många böcker där. Såg en del som kommer på bokrean imorgon också - för betydligt billigare priser. Jag hittade i vilket fall 5st böcker denna gång och dessa kostade sammanlagt 25:-, helt okej pris om ni frågar mig.

Så det var sista inköpta böckerna på ett tag nu. Jag har ju mer än tillräckligt ändå som inte blivit läst utan bara ligger och väntar. Det är så typiskt mig att bara köpa saker utan att tänka efter. Så nej, ingen bokrea i år inte. En bok är dock beställd från Adlibris, men detta får vara den enda. Och jag ska tvinga mig själv att inte titta i några kataloger om bokrean. Ska istället ägna kvällen åt att strama upp min budget lite och söka jobb (trots att det inte tycks finnas något).

Jag får nog för säkerhets skull inte närma mig någon affär över huvud taget som säljer böcker under de närmaste veckorna. Jag får helt enkelt undvika stan i största möjliga mån. För annars kommer frågan snart lyda; att vara pank eller att icke vara pank - det är (förhoppningsvis inte) frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar