onsdag 25 februari 2009

Att återse Hal Roystan

Första avsnittet av A Dinner of Herbs är sett och jag blev chockad över hur väl jag har kommit ihåg Hal Roystan! Saken är den att det var väldans många år sedan serien gick, omkring sex-sju år tror jag och jag minns inte riktigt hur den är upplagd, alla skådespelare osv. Så därför var det en mindre chock (dock en trevlig sådan) att inse att jag bevarat Hals ansikte nästintill till punkt och pricka i min fantasi och min bild av honom när jag läst boken. Mary Ellen var inte riktigt som jag har tänkt mig henne men rätt nära ändå och Roddy var inte alls så som min bild av honom är, och inte stör det mig så mycket heller men att se att Hal Roystan fastnat det var väldigt trevligt faktiskt.

Hal har alltid varit min favorit karaktär, tätt följd av Mary Ellen och Kate, och därför var det skönt att se att han inte kommer att förändras nu när jag läser boken igen (vilket jag säkerligen kommer att göra snart). För när man ser filmen så är bokens ansikten lite utsuddade och filmens ansikten tar över, speciellt om man ser filmen flera gånger. Så därför är det skönt att veta att Hal fortfarande kommer att vara samma Hal som jag tänkt mig honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar