tisdag 25 november 2014

Ett hej i vardagsstressen!


Jag vet inte om det är för att jag nyligen börjat på nytt jobb och kanske är mer mentalt slut efter jobbet än vanligt, men något är det. Jag känner att jag tyvärr inte hinner med lika mycket som jag skulle vilja. Men förra året var det massa stress med jobbsökande och att flytta så jag hann knappt få julstämning och det får inte hända i år igen. Jag vägrar att inte känna julstämning i år. Jag ska njuta av julen så mycket jag bara kan.

På söndag är det ju första advent och jag ska den här veckan plocka fram julen lite bit för bit. Jag hängde upp julgardinerna igår och idag ska jag pyssla med en av adventsljusstakarna. Förra veckan köpte vi siffror att sätta på ljusen men det fanns bara röda och metallfärgade. De röda var visserligen fina men eftersom ljusen som de ska sitta på är röda så gick ju inte det, så vi köpte de metallfärgade och så målade jag dem vita. Är själv mycket nöjd med resultatet och hoppas att helheten blir bra sedan när de väl sitter på ljusen.


För någon vecka sedan drack vi årets första glögg. Oj, så gott det är med glögg! Det brukar inte bli av att vi dricker så ofta men det här året ska det nog bli ändring på det! Snart är det ju dags för julbaket också. Vi har köpt saffran i två omgångar så jag hoppas att det räcker nu.

Jag hoppas att kunna skriva någon recension under veckan men det finns lite småsaker att fixa med inför julkalendern också så det är prio ett just nu. Det vore väldigt roligt om ni ville vara med och tävla! Ni hittar tävlingen här.

Nu ska jag slänga ihop lite mat och sedan fortsätta att julpynta! Hoppas ni har det bra i vårt allt annat än vinterlika (åtminstone inte här) land!

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas det lugnar ner sig för dig så att du får lite julstämning! O det där med glögg, åh, så himla gott, det enda som saknas nu är lite snö :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad snällt - jag hoppas det med :) Visst är det! Japp, nu skulle det sitta bra med lite snö :)

      Radera
  2. Ditt liv och ditt eget jag kommer alltid att komma först ;.)
    Låter mysigt att du tar in dag för dag för att njuta av julen också.
    Låter som det blir fina ljus *vill se*
    Spännande med tävlingen /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man ska ju försöka ordna livet så att det blir så, men det är viktigt att påminna sig om det ibland :) Hoppas du gillar tävlingen! :)

      Radera