måndag 10 november 2014

Jag hann läsa om Revolt!

Varning för spoilers!

Jag hade ju planerat att hinna läsa om Revolt innan filmen kommer nu i november men det började se lite mörkt ut. Men så skaffade jag ju Storytel och passade då på att lyssna på den där! Det var roligt att "läsa" den igen men även att få lyssna på den, för ibland kan det ju bli en annan upplevelse när man lyssnar på böcker istället för att läsa dem. Boken lästes upp av Rebecka Hemse (ni vet hon som spelar Peter Habers dotter i Beck). Jag har inte hört henne tidigare men hon var riktigt duktig. Jag gillade verkligen henne som uppläsare.


Jag blev riktigt taggad på filmen nu efter senaste trailern och blev nog ännu mer taggad efter att ha läst sista boken igen. Jag och sambon har spekulerat lite kring vart de kommer att bryta första delen av tredje boken. Jag tror nog fortfarande på att man kommer att bryta någon gång efter det att Peeta har kommit tillbaka och då vi förstår vad regimen har gjort mot honom. Vad tror ni?

Nu är det inte långt kvar till premiären! Vi såg andra filmen igår och nu känner jag att jag inte kan vänta så mycket längre. Vad spännande det ska bli!

Ni kan läsa min tidigare recension av Revolt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar