måndag 2 juni 2014

Läst i Maj 2014


Maj har inte erbjudit lika mycket lästid som april gjorde. Mycket har att göra med att jag varit sjuk nära två veckor av månaden. Och öroninflammationen tillät inte riktigt den koncentration som krävs för att kunna läsa. Tyvärr. Men en del har jag ändå hunnit läsa och med tanke på omständigheterna är jag nöjd med antalet lästa böcker. Nu ser jag fram emot massa härliga lässtunder på balkongen under sommarmånaderna!

  • Gryningstimmen, av Tamara McKinley
  • Havets djup, av Annika Thor
  • Jag heter inte Miriam, av Majgull Axelsson
  • Eva&Adam - Solen skiner, sura miner, av Måns Gahrton och Johan Unenge
  • Topp 10 Kreta, av Första klass pocketguider Reseförlaget
  • Håret - Över 70 frisyrer för långt och halvlångt hår, av Theodóra Mjöll

Antal böcker lästa: 6st
Skönlitteratur: 4st
Facklitteratur: 2st
Barn- och ungdomslitteratur: 2st

Pocket: 1st
Inbundna: 4st
Ljudbok: 1st

Omläsningar: 2st
    
Svenska: 6st
Engelska: -
Annat språk: -
 
Kvinnliga författare: 4st
Manliga författare: 1st
     
Lånat från biblioteket: 1st

Antal sidor lästa:  1 420 sidor

De två böcker jag tyckte bäst om var: Jag heter inte Miriam och Havets djup.

2 kommentarer:

  1. Majgull Axelssons bok vill jag gärna läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt, riktigt bra! Kan verkligen rekommendera den!

      Radera