tisdag 3 juni 2014

I slutet av sommaren är jag i Grekland!

Äntligen! Som jag har längtat! Dels efter att få åka på solsemester med min fina sambo och dels efter att få åka till just Grekland! Jag har länge velat besöka Grekland och i augusti blir det äntligen av! I mitten av augusti ska vi åka till Kreta och jag sitter och tittar på bilder på hotellet och den vackra ön ständigt. Det kommer bli helt underbart!

Kreta

När jag reser någonstans eller ska göra något speciellt vill jag gärna komma i stämning via läsningen (böcker hjälper alltid!). Därför har jag under sommaren tänkt mig att läsa lite böcker som utspelar sig i Grekland oavsett tid, men allra helst i antiken! Problemet är bara att jag inte har en aning om vad! Så min fråga till er är, har ni några tips på böcker jag kan läsa med Grekland-tema? Alla förslag är välkomna!

2 kommentarer: