lördag 17 maj 2014

Wow.

Wow.

Har nyligen läst ut Jag heter inte Miriam och det är tusen tankar som far runt i huvudet. Jag älskade boken och har funderat mycket över den under den tid jag läst och kan inte riktigt släppa den nu heller. Den är så fantastisk att jag inte riktigt har ord för den ännu. Känner mest bara... Wow.

Den är otroligt intressant och tar upp en massa tänkvärda saker. Men innan jag kommer att få ner något vettigt om den så måste jag nog samla mina tankar ett par dagar.

Så, recension kommer inom kort! Så länge kan jag mest bara säga wow.

4 kommentarer:

  1. Denna verkar intressant.

    SvaraRadera
  2. Visst var den fin! Jag var också helt tagen när jag var klar och fortfarande, flera veckor efteråt, så finns den kvar i mina tankar. Det kan vara en av Axelssons absolut bästa.

    Om du inte redan har gjort det, läs gärna författarens artikel i DN som publicerades den sextonde maj, på sjuttioårsdagen av romernas uppror i Auschwitz.

    http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/till-minne-av-ett-ogonblicks-uppror/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Det finns så mycket saker att begrunda i den! Försöker fortfarande samla tankarna inför en recension.

      Jag läste den i DN! Också mycket läsvärd artikel. Jag har alltid tyckt att det är så upprörande att romernas situation under andra världskriget inte uppmärksammats mer. Tycker det blir så fel när inte alla de grupper som var utsatta uppmärksammas, utan bara en enda. Det är så sällan man hör om exempelvis romernas, de funktionshindrades eller de homosexuellas situation i koncentrationslägrena. Axelsson har verkligen satt fingret på något viktigt här.

      Radera