söndag 2 december 2012

Lucka nr 2 - Skipping christmas


Bakom lucka två gömmer sig en riktig julklassiker för mig - Skipping christmas av John Grisham! Jag brukar se filmen till jul men fick förra året veta att den är baserad på en bok och jag läste den då för första gången. Nu har jag lagt till den i listan på böcker jag läser varje år vid jul.
Det är en riktigt mysig historia om ett par som ska strunta i julen (hemska tanke!).

Såhär beskriver adlibris boken:
"Imagine a year without Christmas. No crowded shops, no corny office parties, no fruitcakes, no unwanted presents. That's just what Luther and Nora Krank have in mind when they decide that, just this once, they'll skip the holiday altogether. Theirs will be the only house on the street without a rooftop Frosty the snowman; they won't be hosting their annual Christmas Eve bash; they aren't even going to have a tree. They won't need one, because come December 25 they're setting sail on a Caribbean cruise. But, as this weary couple is about to discover, skipping Christmas brings enormous consequences - and isn't half as easy as they'd imagined."
Instruktioner för att anmäla sig till tävlingen om julkalenderns böcker finns att hitta här!

Förra årets julcitat för lucka nr 2 hittas här!

2 kommentarer:

  1. Att skippa julen låter frestande, men i år har jag bestämt mig för att storsatsa istället! Är det här en roman? Grisham brukar väl vara mer åt deckarhållet?

    PS. Kolla gärna in min julkalender om du också vill ha chans att vinna en bok! Jag ska anmäla mig till din, försöker bara klura ut ett bra boktips... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas storsatsningen blir lyckad ;) Japp det är en roman. Ja, det är väl kanske inte direkt Grishams vanliga stil :)

      Det ska jag absolut göra! Och vad roligt att du vill vara med och tävla på min också :)

      Radera