måndag 22 december 2008

Även jag...

Även jag har fallit för blogg-trenden som tycks drabba alla och envar. Och vad väljer man att blogga om? Böcker såklart! En av mina största passioner här i livet. Om ni väntar er alla de typiska "dessa-ska-läsas-innan-man-dör-böckerna" så lär ni bli besvikna för det är inte riktigt min stil. Därmed inte sagt att jag inte gillar klassiker! Jag är bara inte så förtjust i idén att läsa böcker bara för att de ska läsas.
Min smak vad gäller böcker är högst varierande från dag till dag, och förmodligen kommer bloggen formas därefter. But stay with me, jag har en hel del att säga om var och en av dem - sen är det ju upp till er om det intresserar er eller inte.

Sparkar igång med att skriva den första meningen från en av mina favoritböcker:

"I skymningen en mycket het dag i början av juli lämnade en ung man sin kammare, som han hyrde vid S-gränd, steg ut på gatan och började långsamt och nästan obeslutsamt gå bort mot K-bron."

Ja visst var Dostojevskij en underbar författare, skulle kunna läsa om Brott och Straff hur många gånger somhelst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar