fredag 25 april 2014

Nytt om barnmorskan Cecilia!

Katerina Janouch ska släppa nytt om barnmorskan Cecilia i sommar! Jag ser fram emot att läsa vidare om Cecilia. Jag gillar henne. Hon känns så vardaglig men samtidigt representerar hon en inre styrka som jag gillar. Jag lyssnade nyligen på första boken som ljudbok med Lia Boysen som uppläsare. Hon är verkligen duktig. Jag har inte hört henne läsa något tidigare men jag fastnade direkt nu. Och när jag nu "läste" om första boken påmindes jag om att jag verkligen gillar den här serien. Visst, ibland blir det lite för otroligt att Cecilia ska ramla på massa äventyr och mysterier men oftast sväljer jag det. Det känns okej. Men det är hennes vardag som lockar mig mest.

Den nya boken heter Blodsystrar och ska släppas 18 juni. Det ska bli spännande att möta henne i nya händelser och mysterier, men också nu efter skilsmässan som den här gången verkar vara slutgiltig?

Vad ser ni fram emot för böcker som ska släppas i sommar?

2 kommentarer:

  1. Har bara läst en bok av Janouch men har länge tänkt läsa något mer!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det är en i serien om Cecilia som du läst så tycker jag att de resterande i den serien i alla fall håller ungefär samma klass. Så i sådana fall lär du inte bli besviken ;)

      Radera