måndag 18 november 2013

THG Day 29: Your favorite thing about the entire series

President Snow

Samhällskritiken och modet. Kort sagt. Jag gillar hur Suzanne Collins bara öser ur sig samhällskritik, inte bara till samhället i böckerna utan såklart främst till vårt eget samhälle. Det finns på så många olika nivåer och hela tiden analyserande. Det är det som gör att jag kan läsa om böckerna hur många gånger som helst och ständigt hitta nya saker.

Effie och Katniss

Sedan gillar jag också modet som finns hos många av karaktärerna i böckerna. Det finns mindre mod som att våga sträcka upp en hand men det finns också väldigt stort mod som att offra sig för någon annan eller kämpa för det som är rätt. Och allt mod är lika viktigt, vilket jag tycker att Collins verkligen fångar.

Cinna och Katniss

Jag är helt övertygad om att mina utgåvor av böckerna kommer att vara väldigt nötta i kanterna i framtiden. De kommer att läsas många gånger.


2 kommentarer:

  1. Åh nu är det inte långt kvar tills premiären av Catching Fire :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är det verkligen inte! När ska du se den? :)

      Radera