lördag 25 maj 2013

THG Day 10: Peeta or Gale

Peeta alla dagar i veckan! Både som karaktär och som den jag tycker att Katniss borde välja (vilket jag antar är meningen med frågan). Jag har som sagt aldrig riktigt fastnat för Gale så Peeta känns som det självklara valet. Jag tycker dock inte att triangeldramat är så framträdande i böckerna och det kändes lite som att det kvittade vem hon valde för jag tror inte riktigt på hennes kärlek till någon av dem.

Peeta under träningarna
 
""Ja." Jag hör Peetas handbojor glida längs stöttan när han lägger sig ner.
"Jag undrar hur hon ska bestämma sig."

"Å, det vet jag." Jag kan nätt och jämnt höra Gales sista ord genom pälstäcket.
"Katniss kommer att välja den som hon tror att hon behöver för att överleva.""

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar