torsdag 23 maj 2013

THG Day 9: Your favorite quote

Hrm, det finns många. Man kommer ju onekligen ihåg Effies "Och må oddsen ALLTID vara er gynnsamma!" eller Katniss "Jag anmäler mig som frivillig!". Peetas "Du älskar mig. Sant eller inte?" är också ett citat jag minns bäst även om kärleksdelen av böckerna inte är det jag gillar bäst med dem.

Katniss under Slåttern
Jag tror dock att citat från filmerna kommer att fastna lättare sedan, för de hör man ju på ett annat sätt. Och jag kommer högst troligen se filmerna fler gånger än vad jag kommer att läsa om böckerna även om böckerna är fantastiska. Men det finns ju onekligen en del bra citat bara från trailern för både första och andra filmen.

4 kommentarer:

  1. Man borde skriva ner bra citat från böcker och ha dom samlade sen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja egentligen borde man ha en egen anteckningsbok för det :)

      Radera
  2. Citatet om oddsen är så klassiskt Hungerspelen! Det är ett riktigt bra och passande citat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Absolut, det säger mycket om vad böckerna handlar om :)

      Radera