tisdag 3 november 2009

Den andra systern Boleyn



Jag såg nyligen filmen "The other Boleyn girl" och föll direkt för den. Det tycks inte som att någon annan i min närhet verkar uppskatta den överhuvudtaget vilket jag har svårt att förstå. Den är väl trots allt en ganska fascinerande film?

Självfallet föll jag direkt för Annes karaktär vilket är typiskt mig då det visade sig att många andra tyckte att hon var något utav skurken i dramat. Visst är systern Mary också intressant men inte på långa vägar lika fascinerande som Anne.

Hursomhelst så blev jag såklart genast intresserad av att läsa boken men dilemmat låg i att jag lovat mig själv att spara mina pengar nu. Det gick emellertid inte att låta bli när den såldes under femtiolappen på Bokus. Ett litet klick och sen var den beställd. Nu väntar jag otåligt på att den ska komma till min brevlåda.

Om boken bara är hälften så bra som filmen så är det värt det. Har börjat tänka om lite i frågan om man ska se filmen före man läser boken eller tvärtom. Återkommer om det vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar