tisdag 3 november 2009

Förkylningstider = tid att läsa?


Jag känner att det är en förkylning på g i kroppen vilket inte alls är välkommet. Jag har sannerligen inte tid att bli sjuk nu när det är sista veckan för inlämning till skolan och allting. Planen ser ut som så att ta det lugnt idag och läsa kurslitteraturen och bli frisk imorgon och skriva uppgifterna. Hoppas att min kropp går med på det som hjärnan tyckte lät som en väldigt bra idé.

Det finns ju dock små ljuspunkter med att vara sjuk. Man får ju alltid mer tid att läsa. Just nu har jag "Så länge vi båda andas" av Stephenie Meyer i händerna. Den är lättläst och svår att lägga ner även om jag inte är speciellt påverkad av den fortfarande pågående (?) hysterin kring Twilight. Det är väl inget mästerverk men visst är böckerna bra. Återkommer förmodligen senare med en liten rescension över serien för jag tror nog inte att jag sagt ett enda litet pip om dem tidigare.

Nu ska jag släpa mig in i köket för att dricka mer te med äcklig honung i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar