fredag 30 oktober 2015

Min läsvecka so far...

Det blev inte fullt så mycket läsning som jag hade tänkt under veckan av olika orsaker men det blev ändå en del. Men helgen finns ju också kvar och i helgen finns det bara slappar-planer och en middag med goda vänner på lördag kväll på agendan. Det finns med andra ord en hel del tid för läsning. Halleluja!

Jag hade ju tänkt fokusera på Pottungen av Anna Laestadius Larsson, Stjärnor utan svindel av Louise Boije af Gennäs, Lida av Stephen King, Krigsdagböcker 1939-1945 av Astrid Lindgren och allra, allra mest Villette av Charlotte Brontë.

Villette är utläst och min plan är att skriva en recension imorgon! Jag har en liten bit kvar på Stjärnor utan svindel och Lida har jag tagit mig ytterligare en bit på. Pottungen har jag tyvärr inte hunnit börja med ännu. Krigsdagböcker 1939-1945 går också lite trögare. Jag känner att jag inte orkar lyssna för mycket på den. När det händer så mycket hemskt i världen hela tiden har jag svårt att "nöjesläsa" om andra världskriget. Det blir liksom för mycket med dagens asylboenden som bränns, flyktingkatastrofer och allt som hänt i Trollhättan. Jag orkar inte ta in hur mycket som helst. Ibland måste man få koppla bort och då blir tyvärr Astrid lidande just här, även om hon skriver otroligt bra.

Nu blir det till att fixa lite mat med sambon, fira veckans jobbframgångar och bara slappna av i soffan. Ser sedan fram emot en lugn helg med mycket läsning!

Hoppas ni har en trevlig fredagskväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar