lördag 28 mars 2015

Magsjuka

I veckan har jag varit magsjuk. Det är så vidrigt och jag tror att jag har gått ned ett antal kilo under veckan. Har nu helt fått tillbaka matlusten och åt min första middag den här veckan igår. Ofantligt gott. Och så underbart att kunna äta igen.

Under veckan har jag följaktligen varit väldigt trött och det har inte blivit mycket läst. Har lyssnat på lite ljudböcker men annars har det mest blivit serier. Jag smittade direkt sambon också så vi har varit parkerade i soffan och plöjt oss igenom serier och filmer.
Men nu äntligen mår jag (vi) bättre igen och kan både äta och orkar vara uppe och göra saker. Hade till och med lite ork över för bloggen. Men det blir såklart att fortsätta att ta det lugnt ett tag till under helgen så att man inte drar på sig något annat. Man blir ju dessutom lite trött av att inte ha fått i sig mat ordentligt på flera dagar. Energin är inte på topp kan man säga. Igår hade jag dock lite energi över till att orka läsa ut Ske din vilja av Anne Gracie. Jag var positivt överraskad av den - recension kommer. Får se när jag ska fortsätta med del två i trilogin. Jag fortsatte också med Mary av Lesley Pearse igår. Den är väldigt bra hittills men blir väldigt fundersam på om jag har missuppfattat det hela, det verkar inte alls vara samma Mary som är med i TV-serien Mot alla vindar/Against the winds. Jag kanske har missförstått den biten.

Hoppas att ni har haft en trevligare vecka än vad jag har haft och att det fortsätter även nu på helgen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar