tisdag 31 mars 2015

En enda natt, av Simona Ahrnstedt

Natalia De la Grip tillhör en fin familj och är framstående i finansvärlden. Hon kämpar för att bevisa för sin pappa att hon duger och att hon förtjänar en plats i familjeföretagets styrelse. Allt ställs dock på ända när hon träffar David Hammar som har tagit sig fram i finansvärlden på ett hänsynslöst sätt som gjort honom ökänd. Natalia börjar falla för David men anar inte att han planerar att störta hennes familj.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

I En enda natt lämnar Sveriges drottning av romance de historiska miljöerna och går in i nutiden. Det är samma typ av böcker som hennes tidigare - Betvingade, Överenskommelser och De skandalösa. Det är kärlek, sex och passion. Det är också en hel del svek och intriger såklart. Det är romance helt enkelt. Och jag gillar det. Men inte lika mycket som i de tidigare böckerna.

Jag vet inte om det handlar om det historiska eller om det är något annat. Jag har ju i och försej en förkärlek för det historiska och romance är kanske inte min absoluta favoritgenre. Kanske gillar jag de andra böckerna mer just på grund av det historiska och gillar En enda natt lite mindre för att det här inte finns de historiska inslagen?

Därmed emellertid inte sagt att jag inte gillar En enda natt. Den är bra. Men lite seg till en början. Det tog ett litet för långt tag innan jag fastnade i handlingen och började bli intresserad av vad som skulle hända med Natalia och David. Det är visserligen sötsliskigt och rätt förutsägbart (som så ofta i denna typ av genre) men Ahrnstedt lyckas ändå få till spänningen och de sista kapitlen var jag faktiskt som klistrad. Och det är ju ett gott betyg.

Kort sagt så tycker jag att En enda natt är lite sämre än Ahrnstedts tidigare böcker, men den är ändå bra. Om jag fortsätter att läsa de andra delarna som ska följa återstår att se.


En enda natt. Författare: Simona Ahrnstedt Förlag: Forum (2014).
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Andra som har recenserat boken är: Carolina läser, Monicas bokläsardagbok, Beas bokhylla, En bok om dagen och Lottens bokblogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar