torsdag 23 juni 2016

#TBT Att växla ner, fundera på vad som är värst och längta efter semester

För fyra år sedan recenserade jag boken Växla ner! 77 sätt att leva bättre på mindre av Karin Lilja. Sådant här funderar jag ofta på. Vi springer så snabbt i dagens samhälle och den som hinner med mest har vunnit. Tror att det vore klokt att sakta ned lite och jag försöker själv att inte stressa över att hinna mer men ibland är det svårt. Om jag minns boken rätt så skrev Lilja en del om att trappa ned i tid på jobbet för att hinna med livet istället och därmed anpassa sina utgifter för att göra detta möjligt. Jag blir så inspirerad av sådant! Förhoppningsvis är en sådan nedtrappning inte allt för långt bort nu.


För tre år sedan höll jag på med 30 dagar av Hungerspelen och frågan för dagen var vilken död som var värst. Mitt svar blev Cato. Han är ju absolut i toppen men vet inte om jag hade svarat likadant idag.


Förra året längtade jag efter semester den 23 juni och det kändes så långt bort eftersom den inte började förrän i augusti. Men jag hade fullt upp med massa andra roliga och otroligt spännande saker vid den här tiden förra året också så alltför jobbigt var det inte. Och den här 23 juni är livet minst lika spännande om inte mer!







2 kommentarer:

  1. Måste bara fråga - finns det något enkelt sätt att se vad man har publicerat på ett visst datum under tidigare år? Istället för att leta i bloggarkivet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jag vet så har inte blogger någon sådan smidig funktion, möjligen via sökfunktionen då men jag känner mig lite tveksam till hur väl den fungerar ;)

      Radera