torsdag 26 maj 2016

#TBT Filmatiseringar, citat och öroninflammation

För fyra år sedan skrev jag om att Bröderna Lejonhjärta skulle filmatiseras på nytt. Vad hände med det här? Någon som vet? Jag har inte hört något alls om det här sedan dess. Jag känner mig, precis som då, kluven till idéen men det är ju ändå roligt att se nya tolkningar av älskade böcker.

"Bröderna Lejonhjärta är en av mina favoriter bland Astrid Lindgrens böcker och jag kommer nog alltid att tänka på Hellboms film som filmatiseringen av boken. Men å andra sidan ser jag anledningen till att göra en ny version, då det finns mycket tekniska effekter som kan gynnas av det."


För tre år sedan var det söndag och således ett söndagscitat, den gången från Ljusets dotter av Elisabeth Nemert.

"De ord hon sagt till torgmor den där natten när allting vände gällde öven för henne själv, "ord är billiga men handling kostar"."


För två år sedan skrevs ingenting alls här på bloggen den 26 maj för då hade jag öroninflammation. Usch vad ont det gjorde! Minns fortfarande smärtan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar