måndag 13 april 2015

Tyvärr Kallentoft, jag vill vara ledig

Jag har nyligen börjat läsa Kallentofts Vindsjälar som en del av min genomläsning av hans böcker om Malin Fors. Och jag blir så trött på den. Och jag vet att det är så orättvist.

Det är absolut ingen dålig bok i serien, den är bra och har det där flytet och drivet i texten som jag gillar med Kallentofts böcker men jag blir bara trött när jag läser den. Det är för mycket arbete. Det blir lite för nära med samma stad och samma målgrupp som jag själv jobbar med. Det känns som att jag läser en redogörelse för en klient på jobbet. Och det är synd för jag tycker om Kallentofts böcker så jag försöker komma på ett sätt att komma runt det här.

Jag tror att jag ska försöka att läsa boken nu i veckorna, de dagar jag inte är helt slut efter jobbet. Den här boken kommer att vara helt förbjuden på helgerna känner jag. Då är jag ledig och tänker inte läsa något som bara för tankarna till jobbet. Det är lite knepigt dock, men det får bli lite då och då under vardagarna. Den här boken kommer nog därför ta lite längre tid att läsa än vad Kallentofts andra böcker har gjort. Men det får bli så. Det är svårt när man heller inte bara vill hoppa över en bok i serien. Och den är ju inte alls dålig, den är bara ... jobb.

Har ni någon/några böcker ni har slutat läsa för att ämnet är för likt erat arbete eller något annat ni inte vill pyssla med på er lediga tid?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar