söndag 10 juli 2016

Vita böcker i bokhyllan!


Bland de vita böckerna i min bokhylla finns Oliver Twist, Vill gå hem, Etiken, Nalle Puh och Mitt himmelska kramdjur.

Oliver Twist - Åh, det var så länge sedan jag läste Oliver Twist! Borde verkligen göra en omläsning framöver.

Vill gå hem - Det här är faktiskt en av Gardells böcker som jag inte kommer ihåg. Jag vet att jag har läst den och vet att jag tyckte om den men jag minns typ ingenting av den. Den lämpar sig alltså också för en omläsning.

Etiken - Spår efter mina filosofistudier. Det känns som att det var väldigt länge sedan som jag fortfarande pluggade. Ett intressant verk.

Nalle Puh - En av mina favoriter. Älskar originalet. Bilderna är så himla fina. Helt underbar barnbok.

Mitt himmelska kramdjur - Jag har för mig att jag gillade den här, men det var länge sedan jag läste den. Det skulle mycket väl kunna vara en sådan där bok som man har en uppfattning om men sedan när man läser den så visar det sig att man hade en lite felaktig bild av den. Det kan vara en helt annan känsla över boken än vad jag minns.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar